03 December 2013

Aku.

Aku tiada kuasa seperti tuhanku dan tuhanmu.
Kerana aku dilahirkan dengan tiada kuasa.
Aku bukan dilahirkan dengan sempurna.
Aku dilahirkan cukup akal dan otak.
Tapi aku tidak cukup untuk menahan segala nafsuku.
Aku selalu digoda.
Selalu juga dipaksa.
Aku tergolek. Jatuh tersungkur di dunia jahil.
Aku bukan superman, batman, catwoman or whatever.
Aku hanya insan biasa yang berdiri tegak di bumi ini.
Untuk memegang janjiku pada tuhan.
Untuk menjadi khalifah bumi.
Aku tidak cukup untuk menjadi khalifah seperti sahabat nabi yang lain.
Aku tak mampu. Aku selalu terlupa.
Aku terlena janji palsuku.
Aku selalu mengikut kata nafsu jahat.
Kata hati aku tidak hiraukan.
Manusia seperti aku.
Ada visi dan misi.
Jangan putus asa.
Allah selalu ada di samping kita.
Menyokong kita.
Aku ingin mencari redha-Nya.
Korek dan terus mengorek.
Tanpa memandang kata nafsu jahat.
Itulah aku.