27 November 2013

Bio-miss you. Part 2

3 minggu kemudian,
Aku teringat peristiwa lalu,
Terlanggar mamat kepala batu,
Aku senyum sendirian.
Tanpa sedar,
Mamat tu berada sebelah tempat aku.
Aku terkejut.
Aku mengalihkan mata memandang dia dengan mata singa.
Dia pandang aku dengan mata kucing tak makan sepuluh hari.
Mamat tu tegur,
"Minah, sorry tau pasal hari tu. Entahlah kalau aku tak mintak maaf,
Aku selalu teringat peristiwa tu. By the way, Aku Muhd Biosalamullah"
Aku jawab,
"Why kau panggil aku minah? Erm okay aku pun nak mintak maaf. Nama aku 
Nur Elisya"
Selepas peristiwa itu,
Aku tidak perasan,
Aku sedang bermain dengan cinta.
Dia pun sama.

4 bulan kemudian,
Aku berkahwin dengan dia.
Aku ingin menubuhkan keluarga sakinah.
Aku syukur.
Sekali lagi, I miss you Biosalamullah!
Miss bio.

Alhamdulillah.